Meeting Erasmus KA219 Magnesia in Thessaloniki,,el,April 26,,en,4-26,,en
Το 2ο ΓΕΛ Εχεδώρου Θεσσαλονίκης συμμετέχει, για τη διετία 2015-17, στο εγκεκριμένο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus , με τίτλο «Wine Environmental STudies in European RegioNS».
Οι Στρατηγικές Συμπράξεις στο πρόγραμμα Erasmus αφορούν στην ανάπτυξη και ενίσχυση διακρατικών συνεργασιών μεταξύ φορέων/οργανισμών που δραστηριοποιούνται στον τομέα της εκπαίδευσης, της κατάρτισης, της νεολαίας ή σε άλλον κοινωνικοοικονομικό τομέα. Μέσα από αυτές ενθαρρύνεται η συμμετοχή φορέων από διαφορετικούς χώρους, ώστε, με την αλληλεπίδραση σε επίπεδο δεξιοτήτων και εμπειριών, οι συμμετέχοντες φορείς να αυξάνουν την ικανότητά τους για διεθνική συνεργασία και να παράγουν υψηλής ποιότητας καινοτόμα προϊόντα. The ultimate goal of Strategic Partnerships implemented with a grant from Erasmus program is to generate positive and long-term effects for individuals and institutions involved in the activities and to make improvements in the systems and policies on education in Europe,el.
Στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος 30 μαθητές και 13 καθηγητές από την Γαλλία, την Ιταλία, την Σλοβενία και την Κροατία επισκέφτηκαν, το διάστημα 2-8 Απριλίου 2017, την Ελλάδα και φιλοξενήθηκαν στη Ν.Μαγνησία Θεσσαλονίκης.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης διοργανώσαμε, στο σχολείο, δύο εργαστηριακές δραστηριότητες και επισκέψεις σε οινοποιεία, αρχαιολογικούς και πολιτιστικούς χώρους.
Την Δευτέρα 3 Απριλίου, οι μαθητές, υπό την επίβλεψη των καθηγητών, χωρίστηκαν σε δύο διεθνικές ομάδες συνέκριναν τα αποτελέσματα της έρευνας που είχε προηγηθεί σχετικά με τον αλκοολισμό σε όλες τις χώρες εταίρους, ανακοίνωσαν τα συμπεράσματά τους απαντώντας σε ερωτήσεις και επεξεργάστηκαν τα δεδομένα ερωτηματολογίου σχετικά με την κατανάλωση αλκοόλ στο περιβάλλον τους, με το λογισμικό SPSS. Τη ίδια μέρα παρουσιάστηκαν τα βίντεο που δημιούργησαν οι ίδιοι οι μαθητές συμβάλλοντας στην εκστρατεία κατά του αλκοολισμού. Παράλληλα λειτούργησε έκθεση αφισών των μαθητών, με παροιμίες και ρητά από την κάθε χώρα. Μετά τα εργαστήρια ακολούθησε γεύμα με παραδοσιακά φαγητά, που προσέφεραν οι μητέρες των μαθητών που φιλοξενούσαν αλλά και παραδοσιακά εδέσματα των άλλων χωρών.
Την Τρίτη 4 April visited the royal tombs at Vergina and the Kir-Yianni winery and Vaeni,,el,April we visited the city of Thessaloniki,,el,April we visited Meteora,,el, όπου συνομιλήσαμε με ειδικούς για την παραγωγή και εμφιάλωση του κρασιού, ενώ πήραμε συμβουλές για τη σωστή κατανάλωσή του.
Wednesday 5 Απριλίου επισκεφθήκαμε την πόλη της Θεσσαλονίκης, Eptapyrgio starting and ending at the White Tower and the Archaeological Museum where we saw the crater of Derveni, depicting Dionysus and Ariadne,el, πλαισιωμένη από κλαδί αμπελιού.
Την Πέμπτη 6 Απριλίου επισκεφθήκαμε τα Μετέωρα, όπου περιηγηθήκαμε στο Μεγάλο Μετέωρο και την Μονή Βαρλαάμ, γνωρίσαμε την ιστορία και τον τρόπο ζωής των μοναχών και είδαμε τον Μουσείο παλαιών αντικειμένων σχετικών με την παραγωγή του Μοναστηριακού κρασιού. Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας στην Καλαμπάκα.
The manufacture,el 7 Απριλίου, στη δεύτερη εργαστηριακή δραστηριότητα οι μαθητές αποτύπωσαν σε ηχογραφημένες συνεντεύξεις τις απόψεις τους για την συνάντηση και το πρότζεκτ και ηχογράφησαν, σε όλες τις γλώσσες, ρητά σχετικά με το αμπέλι και το κρασί. Από τις ηχογραφήσεις δημιουργήθηκαν μία ραδιοφωνική εκπομπή και ένα ηχητικό σποτ που θα ακουστούν από το European School Radio.
Στο κλείσιμο του προγράμματος, σε μια συγκινητική τελετή, οι μαθητές αποχαιρέτισαν τους φίλους τους, αναρτώντας συμβολικά φωτογραφίες από όλες τις συναντήσεις και εκφράζοντας τα συναισθήματά τους γα την συνάντηση και το πρότζεκτ. Στη συνέχεια διακόσμησαν φιάλες κρασιού, ως ενθύμιο της συνάντησης, ενώ οι καθηγητές έκλεισαν το πρόγραμμα κάνοντας μια συνολική αποτίμηση, επιβεβαιώνοντας ότι όλοι οι στόχοι της συνάντησης στην Ελλάδα, but generally the program,,el,They achieved the maximum and organized way the final report,,el,emotion shortage,,el,students and teachers,,el, επιτεύχθηκαν στο μέγιστο και οργάνωσαν τον τρόπο σύνταξης της τελικής έκθεσης.
Περίσσεψε η συγκίνηση, σε μαθητές και καθηγητές, new friendships were created and were established in two years,,el,new prospects for cooperation emerged and ultimately the bank of our memories enriched by persons,,el, νέες προοπτικές συνεργασίας διαφάνηκαν και εν τέλει η τράπεζα των αναμνήσεών μας πλούτισε με πρόσωπα, εμπειρίες και στιγμές.
Το έργο «Wine Environmental STudies in European RegioNS» έκλεισε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, με την ελληνική φιλοξενία να εντυπωσιάζει και να πλαισιώνει στοργικά τη λήξη των συναντήσεων.
Αντίο WESTERNS!