Επίσκεψη του 2ου ΓΕΛ Εχεδώρου στην Βαλένθια Erasmus
“Οι Στρατηγικές Συμπράξεις στο πρόγραμμα Erasmus αφορούν στην ανάπτυξη και ενίσχυση διακρατικών συνεργασιών μεταξύ φορέων/οργανισμών που δραστηριοποιούνται στον τομέα της εκπαίδευσης, της κατάρτισης, της νεολαίας ή σε άλλον κοινωνικοοικονομικό τομέα. Μέσα από αυτές ενθαρρύνεται η συμμετοχή φορέων από διαφορετικούς χώρους, ώστε, με την αλληλεπίδραση σε επίπεδο δεξιοτήτων και εμπειριών, οι συμμετέχοντες φορείς να αυξάνουν την ικανότητά τους για διεθνική συνεργασία και να παράγουν υψηλής ποιότητας καινοτόμα προϊόντα. Απώτερος στόχος των Στρατηγικών Συμπράξεων που υλοποιούνται με επιχορήγηση από το πρόγραμμα Erasmus+ είναι να αποφέρουν θετικά αλλά και μακροπρόθεσμα αποτελέσματα για τα άτομα και τους φορείς που συμμετέχουν στις δραστηριότητες αλλά και να επιφέρουν βελτιώσεις στα συστήματα και τις πολιτικές για την εκπαίδευση στην Ευρώπη.”
Το διάστημα από 1 until 5 Απριλίου 2019, ομάδα 5 μαθητών και 3 καθηγητών του σχολείου μας, επισκεφθήκαμε την Βαλένθια της Ισπανίας, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus με τίτλο «le ciel et l’ air», που υλοποιείται από 1-9-2017 μέχρι 31-8-2019. Συμμετέχουν σε αυτό η Γαλλία (Marignane), η Ιταλία (Padova), η Ισπανία (Valencia) και η Ελλάδα (Ν.Μαγνησία).
Δευτέρα 1 Απριλίου
Οι καθηγητές και οι μαθητές επισκεφθήκαμε το Ινστιτούτο IES Benicalap, όπου ένα μουσικό συγκρότημα φοιτητών και η διευθύντρια μας καλωσόρισαν και παρουσίασαν το σχολείο. Οι εταίροι, σε ομάδες ξεναγηθήκαμε στο κτίριο, στις τάξεις και στα εργαστήρια. Μετά το καλωσόρισμα επισκεφθήκαμε το Interactive Museum of Science, που βρίσκεται στην Πόλη των Τεχνών και των Επιστημών. Το απόγευμα είχαμε ελεύθερο χρόνο για να περιηγηθούμε στο παλιό κέντρο της πόλης.
Τρίτη, 2 Απριλίου
Επίσκεψη στην εταιρεία Lanzadera, που σκοπός της είναι είναι να προσθέσει αξία στις ιδέες και να βοηθήσεις με συμβουλές τις ιδιωτικές πρωτοβουλίες. Οι μαθητές του προγράμματος Erasmus+ που χωρίστηκαν σε μεγάλες εθνικές ομάδες έπρεπε να σχεδιάσουν και να δημιουργήσουν ένα επιχειρησιακό σχέδιο και ένα πρωτότυπο μιας επιχείρησης που θα μπορούσε να καλύψει τις ανάγκες των φοιτητών στο Πανεπιστήμιο. Οι μαθητές ήταν ενθουσιασμένοι που τέθηκαν σε δοκιμασία σε μια τέτοια δύσκολη αποστολή. Στο τέλος παρουσίασαν στα αγγλικά το έργο τους στο κοινό και βραβεύτηκε το πιο ενδιαφέρον έργο (το οποίο ήταν το ελληνικό). Αργότερα οι μαθητές και οι καθηγητές είχαμε μια ευχάριστη βόλτα στο λιμάνι και στην παραλία Malvarrosa.
Τετάρτη, 3 Απριλίου
Το πρωί οι μαθητές και οι δάσκαλοι συμμετείχαμε σε σχολικά εργαστήρια σχετικά με την τέχνη, τη γεωγραφία και το μετεωρολογικό σταθμό. Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και ορισμένοι από αυτούς έπρεπε να ζωγραφίσουν τα μεγάλο παράθυρα στο σχολείο με σκίτσα που είχαν προηγουμένως ετοιμάσει στα σχολεία τους. Η δεύτερη ομάδα ανέπτυξε μετεωρολογικούς σταθμούς χρησιμοποιώντας το λογισμικό Arduino. Αργότερα μαθητές και καθηγητές απολαύσαμε τη χαρακτηριστική Paella Valenciana στο σχολείο και το απόγευμα επισκεφθήκαμε τους Πύργους Serrano, την Αγορά Μεταξιού και το MUVIM (the Valencia Museum of Enlightenment and Modernity).
Πέμπτη, 4 Απριλίου
Στο πρώτο μέρος του πρωινού οι μαθητές εργάστηκαν με το λογισμικό Geogebra και δημιούργησαν έναν αστρονομικό χάρτη. Μετά από ένα διάλειμμα για καφέ, οι μαθητές και οι καθηγητές επισκεφθήκαμε την Devesa που είναι μέρος του Albufera Nature Reserve. Είναι μια περιοχή που αποτελούσε το αμμόλοφο που προστατεύει τον παλιό κόλπο της Βαλένθια. Αρχικά ήταν αλμυρό νερό, αλλά από τον 17ο αιώνα έγινε λιμνοθάλασσα γλυκού νερού με πλούσια βιοποικιλότητα. Το βράδυ οι ομάδες Erasmus+ πήγαμε στο τμήμα Αστρονομίας του Πανεπιστημίου της Βαλένθια όπου συζητήσαμε με καθηγητές της Αστρονομίας για τους πλανήτες, τις μαύρες τρύπες και τους γαλαξίες. Μετά από αυτό, επισκεφθήκαμε το αστρονομικό παρατηρητήριο και κάθε μαθητής είχε την ευκαιρία να κοιτάξει μέσα από το τηλεσκόπιο και να απολαύσει την εκπληκτική θέα τόσο του νυχτερινού ουρανού όσο και της πόλης.
Παρασκευή, 5 Απριλίου
Οι μαθητές συναντήθηκαν στο σχολείο στη βιβλιοθήκη και εκεί εργάστηκαν για το επιχειρηματικό σχέδιο που είχαν προηγουμένως προετοιμάσει στα σχολεία τους. Οι μαθητές έπρεπε να “ιδρύσουν” μια επιχείρηση για να καλύψουν τις ανάγκες των ανθρώπων, επεξεργάστηκαν έναν Empathy Map έτσι ώστε να καταγράψουν τις ιδέες τους για ένα επιχειρηματικό σχέδιο. Στη Βαλένθια έχτισαν το πρωτότυπο από πολύ απλά υλικά. Στο τέλος, παρουσίασαν τα επιχειρηματικά τους μοντέλα στις άλλες ομάδες του Erasmus . Μετά το εργαστήριο κάναμε βόλτα στο Parque Municipal de Benicalap. Αργότερα οι καθηγητές είχαμε την τελική συνάντηση των εκπαιδευτικών του προγράμματος όπου κλείσαμε το πρόγραμμα, τακτοποιήσαμε τις λεπτομέρειες της τελικής έκθεσης, συνοψίσαμε τα 2 χρόνια του έργου που ήταν πολύ καρποφόρα τόσο για τους δασκάλους όσο και για τους φοιτητές.
Το βράδυ, η Ισπανική ομάδα μας προσέφερε το αποχαιρετιστήριο δείπνο.
Δύο χρόνια γεμάτα από ταξίδια, ανταλλαγή απόψεων, ενδιαφέρουσες εργασίες που μας ένωσαν κάτω από τον απώτερο σκοπό: την επιτυχία του προγράμματος. Αφήσαμε την Βαλένθια και τα δύο χρόνια του προγράμματος “le ciel et l’ air” με τις καλύτερες αναμνήσεις, δεν αφήσαμε όμως την επιθυμία να ξαναβρεθούμε και ήδη ομάδες καθηγητών από τις χώρες εταίρους συζητάμε για μελλοντική συνεργασία.
Monday, April 1 st
Teachers and students went to IES Benicalap Institute where a students’ music band and the headmaster welcomed the Erasmus Project teams and introduced both the school and some of the teachers. Teachers and students were divided in groups and visited the school. Later the Erasmus teams left the school by bus to visit the Interactive Museum of Science, located in the City of Arts and Sciences. In the afternoon students and teachers had free time in order to visit the old city centre.
Tuesday, April 2 nd
Visit to Lanzadera, an accelerator and incubator of private capital. Its aim is to add value and implement a solid business model based on productive work, effort and leadership. The Erasmus students divided in big national groups had to design and create a business plan and a prototype of a business which could meet the students ‘needs at University. Students were enthusiastic to be put to the test in such a challenging task. Students presented in English their project to the audience and the most interesting project (which was the Greek one) was awarded. Later students and teachers had a pleasant walk through the Harbour and went to the Malvarrosa beach.
Wednesday, April 3rd
In the morning students and teacher were at school involved in workshops about Arts, Geogebra and Meteorological station. Students were divided in groups and some of them had to paint the great window at school. They had to draw on the windows the sketches they had previously outlined at their home schools. The Second group developed meteorological stations using the Arduino software. Students and teachers had lunch at school and they enjoyed the typical Valencian Paella. In the afternoon they visited the Serrano Towers, the Silk Market and the MUVIM (the Valencia Museum of Enlightenment and Modernity).
Thursday, April 4th
In the first part of the morning students worked on Geogebra and created an astronomical map. After a coffee break, students and teachers left the school to The Devesa that is part of the Albufera Nature Reserve. It’s an area of the dune system that made up the sand bar protecting the old gulf of Valencia. Originally it was salt water but since the 17th century it has been a freshwater lagoon with a rich biodiversity. In the evening the Erasmus teams went to the department of Astronomy of Valencia University where they talked with professors of Astronomy about planets, black holes and galaxies. After that, students and teachers went up to the roof till the astronomical observatory and each student had the opportunity to look through the telescope and enjoy and amazing view both of the night sky and the city.
Friday, April 5th
Students met at school at the library and there, they worked on the business plan the had previously carried out at home. Students were supposed to find a business to meet the people’s needs; they elaborated on a sympathy map and then they identified a business, so they jot down their ideas on a business plan. In Valencia they built the prototype from very simple materials: papers, glue, some Styrofoam balls and some long tooth pickers. The showed and introduced their business models to the other Erasmus teams. After the workshop Students and teachers had a walk to the Parque Municipal de Benicalap. Later the teacher had the final teachers’ meeting and drew conclusions, they arranged the details of the final report, they summarized the 2 years of the project which was very fruitful both for the teachers and the students.
In the evening teachers met at a restaurant in town and the Spanish team offered to the teams a farewell dinner.
Two years full of travelling, exchanging of ideas, interesting tasks that have joined us under the ultimate goal: the success of the project. We left Valencia and the two years of the project “le ciel et l ‘air” with the best memories, but we didn’t leave the desire to meet again so, teacher teams from partner countries are already discussing about future cooperation.